24 Objekte
(RM) 290450409
SCHWEIZ ZUERICH GROSSMUENSTER ZWINGLITUER
1st row, 2nd relief: Reformer Heinrich Bullinger, Zwingli's successor in office, left, and Leo Jud, right, in front of the Zurich council defending the continuation of the Zwinglian Reformation, a detail view of the bronze Zwingli door at the southern portal of the Grossmuenster church in Zurich, Switzerland, on October 26, 2016. Except of the four fields in the corners, the reliefs on the bronze door show motifs of the Zurich Reformation history. The door was crafted by Otto Muench (1885-1965) and placed at the southern portal of the Grossmuenster in 1939. 24 square relief scenes, 6 rows at 4 scenes, decorate the bronze door. The motifs are to be read from bottom left to top right. (KEYSTONE/Gaetan Bally) 1. Reihe, 2. Relief: Reformator Heinrich Bullinger, der Amtsnachfolger Zwinglis, links, und Leo Jud, rechts, vor dem Zuercher Rat, sich fuer die Weiterfuehrung der zwinglischen Reformation zur Wehr setzend, eine Detailansicht der Zwinglituer am Suedportal des Grossmuensters in Zuerich, aufgenommen am 26. Oktober 2016 in Zuerich. Abgesehen von den vier Eckfeldern entstammen die Motive der Bonzetuer der zuercherischen Reformationsgeschichte. Die Tuer wurde von 1935 bis 1939 von Otto Muench (1885-1965) erschaffen und 1939 am Grossmuenster Suedportal eingesetzt. 24 quadratische Reliefszenen, sechs Reihen a vier Szenen, zieren die Zwinglituer. Die Motive der Bronzetuer werden von unten links nach oben rechts gelesen. (KEYSTONE/Gaetan Bally)
(RM) 290450514
SCHWEIZ GROSSMUENSTER ZWINGLITUER
3rd row, 4th relief: Luther and Zwingli dispute about the Lord's Supper in Marburg, Germany, in October 1529; from left to right: Philipp Melanchthon, Martin Luther, Landgrave Philip of Hesse, Huldrych Zwingli, Johannes Oecolampadius, a detail view of the bronze Zwingli door at the southern portal of the Grossmuenster church in Zurich, Switzerland, on October 26, 2016. Except of the four fields in the corners, the reliefs on the bronze door show motifs of the Zurich Reformation history. The door was crafted by Otto Muench (1885-1965) and placed at the southern portal of the Grossmuenster in 1939. 24 square relief scenes, 6 rows at 4 scenes, decorate the bronze door. The motifs are to be read from bottom left to top right. (KEYSTONE/Gaetan Bally) 3. Reihe, 4. Relief: Martin Luther und Huldrych Zwingli disputieren im Oktober 1529 in Marburg, Deutschland, ueber das Abendmahl; von links nach rechts: Philipp Melanchthon, Martin Luther, Landgrave Philip von Hesse, Huldrych Zwingli, Johannes Oecolampadius, eine Detailansicht der Zwinglituer am Suedportal des Grossmuensters in Zuerich, aufgenommen am 26. Oktober 2016 in Zuerich. Abgesehen von den vier Eckfeldern entstammen die Motive der Bonzetuer der zuercherischen Reformationsgeschichte. Die Tuer wurde von 1935 bis 1939 von Otto Muench (1885-1965) erschaffen und 1939 am Grossmuenster Suedportal eingesetzt. 24 quadratische Reliefszenen, sechs Reihen a vier Szenen, zieren die Zwinglituer. Die Motive der Bronzetuer werden von unten links nach oben rechts gelesen. (KEYSTONE/Gaetan Bally)
(RM) 290450524
SCHWEIZ GROSSMUENSTER ZWINGLITUER
4th row, 1st relief: During the Baden disputation, 1526, Thomas Platter, disguised as a chicken dealer, delivers the secret correspondence between Huldrych Zwingli, who was unable to attend, and Johannes Oecolampadius, the spokesman of the Protestants, at the religion meeting, a detail view of the bronze Zwingli door at the southern portal of the Grossmuenster church in Zurich, Switzerland, on October 26, 2016. Except of the four fields in the corners, the reliefs on the bronze door show motifs of the Zurich Reformation history. The door was crafted by Otto Muench (1885-1965) and placed at the southern portal of the Grossmuenster in 1939. 24 square relief scenes, 6 rows at 4 scenes, decorate the bronze door. The motifs are to be read from bottom left to top right. (KEYSTONE/Gaetan Bally) 4. Reihe, 1. Relief: Waehrend der Badener Disputation, 1526, besorgt Thomas Platter, als Huehnerhaendler getarnt, die heimliche Vermittlung der Korrespondenz zwischen dem an der Teilnahme verhinderten Huldrych Zwingli und Johannes Oekolampad, der Wortfuehrer der Evangelischen am Religionsgespraech, eine Detailansicht der Zwinglituer am Suedportal des Grossmuensters in Zuerich, aufgenommen am 26. Oktober 2016 in Zuerich. Abgesehen von den vier Eckfeldern entstammen die Motive der Bonzetuer der zuercherischen Reformationsgeschichte. Die Tuer wurde von 1935 bis 1939 von Otto Muench (1885-1965) erschaffen und 1939 am Grossmuenster Suedportal eingesetzt. 24 quadratische Reliefszenen, sechs Reihen a vier Szenen, zieren die Zwinglituer. Die Motive der Bronzetuer werden von unten links nach oben rechts gelesen. (KEYSTONE/Gaetan Bally)
(RM) 290450544
SCHWEIZ GROSSMUENSTER ZWINGLITUER
4th row, 2nd relief: Zwingli and his family with inscription "nuet ist kostlicher dann d'lieby": in the middle Zwingli, left his wife Anna (nee Reinhart) with the second youngest child Huldrych on the arm, right to Zwingly, Regula, then Wilhelm, foreground right, Zwingli's stepson Gerold Meyer of Knonam, foreground left, one of the two stepdaughters bending over Anneli Zwingli lying in the cradle, a detail view of the bronze Zwingli door at the southern portal of the Grossmuenster church in Zurich, Switzerland, on October 26, 2016. Except of the four fields in the corners, the reliefs on the bronze door show motifs of the Zurich Reformation history. The door was crafted by Otto Muench (1885-1965) and placed at the southern portal of the Grossmuenster in 1939. 24 square relief scenes, 6 rows at 4 scenes, decorate the bronze door. The motifs are to be read from bottom left to top right. (KEYSTONE/Gaetan Bally) 4. Reihe, 2. Relief: Zwingli im Familienkreis mit Inschrift "Nuet ist kostlicher dann d'lieby": in der Mitte der Reformator Zwingli, links seine Frau Anna (geb. Reinhart) mit dem zweitjuengsten Kind Huldrych auf dem Arm, rechts Regula und Wilhelm, vorne rechts Zwinglis Stiefsohn Gerold Meyer von Knonau, vorne links eine der beiden Stieftoechter sich ueber das in der Wiege liegende Anneli Zwingli beugend, eine Detailansicht der Zwinglituer am Suedportal des Grossmuensters in Zuerich, aufgenommen am 26. Oktober 2016 in Zuerich. Abgesehen von den vier Eckfeldern entstammen die Motive der Bonzetuer der zuercherischen Reformationsgeschichte. Die Tuer wurde von 1935 bis 1939 von Otto Muench (1885-1965) erschaffen und 1939 am Grossmuenster Suedportal eingesetzt. 24 quadratische Reliefszenen, sechs Reihen a vier Szenen, zieren die Zwinglituer. Die Motive der Bronzetuer werden von unten links nach oben rechts gelesen. (KEYSTONE/Gaetan Bally)
(RM) 290450549
SCHWEIZ GROSSMUENSTER ZWINGLITUER
4th row, 3th relief: Work on the translation of the Bible, with inscription "Lassend mir die Wort still ston", from left to right: Leo Jud, pastor at St. Peter church, the linguists Theodor Bibiliander and Zwingli, a detail view of the bronze Zwingli door at the southern portal of the Grossmuenster church in Zurich, Switzerland, on October 26, 2016. Except of the four fields in the corners, the reliefs on the bronze door show motifs of the Zurich Reformation history. The door was crafted by Otto Muench (1885-1965) and placed at the southern portal of the Grossmuenster in 1939. 24 square relief scenes, 6 rows at 4 scenes, decorate the bronze door. The motifs are to be read from bottom left to top right. (KEYSTONE/Gaetan Bally) 4. Reihe, 3. Relief: Arbeit an der Bibeluebersetzung, mit Inschrift "Lassend mir die Wort still ston", von links nach rechts: Leo Jud, Pfarrer am St. Peter, der Sprachgelehrte Theodor Bibiliander und Zwingli, eine Detailansicht der Zwinglituer am Suedportal des Grossmuensters in Zuerich, aufgenommen am 26. Oktober 2016 in Zuerich. Abgesehen von den vier Eckfeldern entstammen die Motive der Bonzetuer der zuercherischen Reformationsgeschichte. Die Tuer wurde von 1935 bis 1939 von Otto Muench (1885-1965) erschaffen und 1939 am Grossmuenster Suedportal eingesetzt. 24 quadratische Reliefszenen, sechs Reihen a vier Szenen, zieren die Zwinglituer. Die Motive der Bronzetuer werden von unten links nach oben rechts gelesen. (KEYSTONE/Gaetan Bally)
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