bild
On 22 June 1990, the regional company Crossair officially commissions its first "Fluesterjet" 146-200 "Jumbolino" during a presentation in Lugano-Agno. The business-class version of the four-engine aircraft is equipped with leather seats for 82 passengers and will be used primarily on the Zurich-Lugano-Geneva-Venice route. Charles B. G. Masefield of British Aerospace, right, hands over a ham to Moritz Suter, head of Crossair, left, and congratulates him on Crossair's entry into the nozzle age. (KEYSTONE/Str) Die Regionalgesellschaft Crossair nimmt am 22. Juni 1990 im Rahmen einer Praesentation in Lugano-Agno ihren ersten "Fluesterjet" 146-200 "Jumbolino" offiziell in Betrieb. Die vierstrahlige Maschine ist in der Business-Class-Version mit Ledersesseln fuer 82 Passagiere ausgelegt und wird vor allem auf den Strecken Zuerich-Lugano-Genf-Venedig zum Einsatz gelangen. Charles B. G. Masefield von British Aerospace uebergibt Crossair-Chef Moritz Suter, links einen Schinken und gratuliert ihm zum Crossair-Einstieg ins Duesenzeitalter. (KEYSTONE/Str)